Dell UltraSharp 2208WFP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dell UltraSharp 2208WFP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

mdp 09-07-2008
Geschreven voor: Dell UltraSharp 2208WFP

Had eerst een 19 ultrasharp uit 2005 en verwachtte van deze dus nog betere presaties, maar valt vies tegen. Beeldkwaliteit is een stuk minder (tekst niet scherp, kleurverloop over scherm en boven en onderzijde niet even helder). Verder doet Dell nogal moeilijk om hem op deze gronde (tegenvallende kwaliteit) retour te nemen. Qua optie etc zou het een prima scherm zijn, alleen het probleem is dat het beeld er gewoon niet uit ziet en je zeker niet een paar uur achter elkaar achter wilt zitten.

Wildcheese 08-02-2008
Geschreven voor: Dell UltraSharp 2208WFP

Ik had eerst een LG L227WT, maar die weer terug gebracht vanwege tegenvallende prestaties.

Deze Dell voldoet wel. De andere reviewer vergelijkt dit scherm met de andere -duurdere- schermen uit de ultrasharp serie. Niet iedereen heeft zo'n hoogwaardig scherm nodig, voor alleen office en internet toepassing voldoet deze prima. In deze prijsklasse is het scherm een van de betere, en biedt daarnaast nog leuke extra's als USB en hoogte verstelling.

Vooral het design is top, straalt echt klasse uit vergeleken.

flippie68 10-12-2007
Geschreven voor: Dell UltraSharp 2208WFP

Erg matig scherm, de beeldkwaliteit laat zeer te wensen over. Als 'fan'van Dell Ultrasharp TFT beeldschermen valt dit scherm mij ronduit tegen. Ik overweeg het scherm retour te zenden of te verkopen. Het is puur de beeldkwaliteit en aan mijn computer of grafische kaart (Nvidia 8600GT) ligt het zeker niet. Een Dell 2007WFP geeft nl een fantastisch beeld op dezelfde resolutie (1650x1050). De inkijkhoek vd 2208 is erg matig en de kleuren zijn gewoon flets. Het eea wordt veroorzaakt doordat Dell nu voor het eerst in een Ultrasharp model een goedkoop TN panel toepast terwijl dat voorheen altijd S-PVA of S-IPS was. Erg jammer, Dell had er beter aan gedaan ook nu weer een kwaliteitspanel te gebruiken, dan maar tegen een hogere prijs, dat heb ik er wel voor over.

Voor de rest is het scherm prima (maar wat is dat dan nog waard). Zoals bij alle Ultrasharp schermen krijg je een prima vertelbare voet, kwalitatief goed behuizing, zeer ruime aansluitmogelijkheden en ziet het design er prima uit.

Nogmaals, jammer van die beeldkwaliteit, hier gaat Dell 'fans'van Ultrasharp schermen mee verliezen.